Polmaratón v Olomouci, deň ôsmy

Posted by VladoPt on Jan 10, 2013 in Cestovanie, Šport |

Olomouc polmaratónPrológ

Od októbra minulého roka patrí Olomouc medzi svetové bežecké mestá so striebornou známkou IAAF a pridal sa tak k ďalších 70 mestám sveta, ktorý známku zaručujúcu kvalitu preteku v roku 2012 už vlastnili.

Aj to bol dôvod prečo som si vybral Olomouc, ako prvý bežecký pretek, ktorý som absolvoval na polmaratónskej trati, lebo Olomouc o známku bojoval prvýkrát minulý rok.

Dôvodov prečo som si vybral Olomouc bolo viac, splniť si dlhodobý cieľ a zabehať si s Turkom, ďalej, mal som to najbližšie z Ostravy a polmaratón v Olomouci hodnotili bežci na stránkach behej.com, ale aj iní, ako jeden z troch najkrajších behov v Českej republike.

Príprava

Príprava na polmaratón v Olomouci nebola ideálna, pretože som bol po zranení, dva mesiace som nebežal viac ako desať kilometrov a s tréningom som začal len dva týždne pred štartom. Síce som už mal odbehnuté tri skúškové polmaratóny na svojich bežeckých trasách, ale po tom treťom som začal mať problémy s ľavým kolenom, ktoré spôsobili to, že som v máji dokázal odbehnúť len 9km za celý mesiac.

Aspoň, že som stihol týždeň pred štartom odbehnúť v priebehu jedného kalendárneho týždňa dva preteky, jeden v Brne a druhý v Ostrave.

Deň D

Polmaratón v Olomouci sa vyznačuje tým, že má štart v nezvyčajnom čase a to večer o 19:00, čo mne vyhovovalo a stále vyhovuje, pretože poobede a večer behám najradšej.

Už keď som pricestoval ráno do Olomouca bolo jasné, že ten deň mesto žije behom, len čo som vyšiel z vlaku, podchod stanice bol o behu a taktiež na hlavnom nábreží nechýbal informačný stánok s podrobnejšími informáciami, inštrukciami a programom dňa. Olomouc podchod hlavní nábreží Stánok RunCzech.com

Z hlavného nábrežia do centra diania som sa odviezol električkou. Mojou prvou úlohou bolo nájsť EXPO a prebrať si svoj štartovný balíček. Čakal som, že EXPO bude niekde pri štarte, na námestí, ale človek musí nájsť najskôr park, potom výstavište Flora, nájsť pavilón bežcov, skoro ako na prehliadke v ZOO, aj mapku dostanete. Jednu opicu môžete vidieť na fotke. :) Výstavište Flora Olomouc

Následne som po prebratí štartovného balíčka hľadal svoje ubytovanie na Vančurovej 2, ubytoval sa a išiel hľadať reštiku s WIFI, kde by som sa dobre najedol.

Objavil som Espresso bar “ILLY” a doprial som si polievku “selskú česnekovú” a gratinované kuřecí soté (kuřecí prsa, žampiony, hrášek, smetana, cihla, opečené tousty) a pivko, ako inak, jedno alkoholické pred behom. :) Selská česneková   Gratinované kuřecí soté

Vyšlo ma to lacnejšie, ako malo, tak som im to zaplatil vysokým sprepitným, aby mali aspoň nejakú tú tržbu zo mňa.

Dobrý a sýty obed bolo treba rozchodiť a tak som sa vybral na námestie, kde som si bol prezrieť stánky partnerov behu, kde bol mimochodom aj Seznam a jeho najdu tam, co hledám.

Motal som sa tam až do štartu a videl Triba, ten bol proste neprehliadnuteľný. :)

Štart

Cieľ bol zabehnúť polmaratón v Olomouci prvýkrát pod dve hodiny. Absolvovať musíte dva desať kilometrové okruhy.

Začiatok som ako vždy rozbalil, po absolvovaní troch štvrtín preteku sa prejavila netrénovanosť a malý počet nabehaných kilometrov z posledného obdobia a k tomu sa pridala aj potreba a ozval sa obed.

Cieľ som však stihol. :)

Atmosféru olomouckého behu som si užíval, množstvo ľudí tam povzbudzovalo nielen na námestí, ale takmer na každom kroku. Na každom kilometri ste mohli stretnúť väčšie skupinky ľudí, ktorí Vás hnali a povzbudzovali.

Jednej takejto skupinke som sa sám rozhodol poďakovať a vystúpil som z davu bežcov a prešiel na druhú stranu cesty odkiaľ povzbudzovali. Boli to väčšinou deti, hendikepované a pravdepodobne z detského domova, ktoré potešilo aj to malé ťapnutie rukou. ;)

Mal som z toho neuveriteľné zimomriavky a nikdy na to nezabudnem, rovnako ako na celý polmaratón v Olomouci a všetko, čo s tým súviselo. Polmaratón Olomouc pamätná medaila s rytím

Záver

Čo ma to všetko stálo po finančnej stránke?

Štartovné  = 750kč (samotné štartovné – 600kč + rytie na medailu – 150kč)

Ubytovanie + strava = 941kč (z toho ubytovanie 603kč)

Cesta Ostrava – Olomouc a naspäť + električka = 269kč

Spolu = 1960kč (80€)

Olomouc je prvý pretek na ktorý som sa zaregistroval a absolvujem to tam znova 22. júna 2013!